...دل نوشته های من

وبلاگ ی جوون ایرونی که از همه چی توش پیدا میشه

...دل نوشته های من

وبلاگ ی جوون ایرونی که از همه چی توش پیدا میشه

خداوندا

خداوندا!

 کسی از من نپرسید میخواهی مسلمان باشی یا نه؟ 

کسی از من نپرسید مدرسه را دوست داری یا نه؟

کسی از من نپرسید عربی و تاریخ و ... را دوست داری یا نه؟

کسی از من نپرسید اعراب که سالها ما را غصب کردند را دوست داری یا نه؟

کسی از من نپرسید میخواهی وطنت را بزرگ کنی یا نه؟

کسی از من نپرسید ایران پایدار را چه کسی باید پرورش دهد؟

 کسی از من نپرسید آیا قبول داری  امامه آدم را روحانی میکند یا نه؟

کسی از من نپرسید دینت را چقدر دوست داری؟

 کسی از من نپرسید دینی را که با الله اکبر شروع شده چه دینی است؟! آیا میشناسیدش یا نه؟ 

کسی از من نپرسید۱۱۴۰۰۰ پیامبر کدامند؟(ولی باز من نمیدانم!)

 کسی از من نپرسید آیا  اصلا تا ۱۸ سالگی آدمید یا نه؟

اصلا کسی از من نپرسید چه چیزی دوست داری؟؟؟

حالا که ۱۵ سال از زندگی ام گذشته تازه فهمیدم که مسلمانی را نمیدانم چیست؟!

 عربی و تاریخ و درس را نمیشناسم!

نمیدانم اصلا اسلام چیست؟!

اعراب کیستند؟!

ایران کجاست؟!

 فقط ۱۲ پیامبر را میشناسم!

خداوندا سه سال دیگر را چگونه بگذرانم در صورتی که میدانم در ۱۸ سالگی هم کسی حساب نمی شوم!

                                                                   خداوندا

                                                                       کمکمان کن!(رضا)

 

نظرات 8 + ارسال نظر
کوچیکت حسن اقا یکشنبه 19 فروردین 1386 ساعت 08:12 ب.ظ http://www.hoof.blogsky.com

سلام.سلام سلام...
ببخشید ۱۵سال نشد

narcis دوشنبه 20 فروردین 1386 ساعت 02:16 ق.ظ http://www.narcisandherlife.blogsky.com

داداشی به نظر من نیاز نیست که حتما اسم همه پیامبرا رو بدونی . نیاز نیست فیلسوف تو تاریخ و جغرافیا و عربی و ... باشی. نیاز نیست تمام احکام اسلام رو بدونی تا یه مسلمان واقعی باشی. مهم اینه که بتونی ادم خوبی فقط واسه خودت و خدای خودت باشی. مهم اینه راه درست رو تو زندگیت بری. اسلام و مسیحیت و یهود و .... همه یکی اند. فرقی نمی کنه تو شناسنامت اسم کدوم باشه. اینا همش فرمالیتس داداش. بهتر دل ادم خدایی باشه. از کارایی که واقعا دور از شان انسانیت دوری کنه و دل هیچکس رو نشکنه. یا ابروی کسی رو نبره. یا زیراب کسی رو نزنه. و یا ....
بهتره ادم ادم باشه. اگه تو تمام اطلاعات دنیا رو تو ذهنت داشته باشی یعنی همه چیزو بدونی ولی در عوض حتی بلد نباشی چطور با پدر و مادرت درست صحبت کنی اونوقت به نظرت ادم کاملی هستی؟
سعی کن چیزای مهم تری رو تو زندگیت تو اولویت قرار بدی.

شادی سه‌شنبه 21 فروردین 1386 ساعت 07:15 ب.ظ http://www.rangarang1385.blogsky.com

سلام
به خدا منم با همه حرفات موافقم
شاد باشی

ممنونم از پیامت.بازم بیا

ماریا جمعه 27 دی 1387 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام دادشی شما اگه جای من بودی چه کار می کردی ؟ من عزیزترین کس زندگیم رو از دست دادم حتا نمیدونم زنده است یا مرده توروخدا دعاکن هر کجا هست حالش خوب باشه . یعنی از من بدبختر هم وجود داره

پرنده ی خسته جمعه 12 تیر 1388 ساعت 05:58 ق.ظ http://miad68.blogfa.com

سلام آقا رضا
فکر نمیکردم ۱۵ سالت باشه
نوشته هات بزرگتر از سنت نشون میده
فقط خواستم یه چیزی به عنوان خواهر بزرگتر بهت بگم
تو این دنیا هر کی هستی باش ضعیف یا قوی , فقیر یا ثروتمند و... فقط ادم باش(سعی کن خودتو خوب بشناسی ) که این همون چیزیه که باید باشی اصلا پیامبر ا و اماما همه واسطه اند برای اینکه انسانیت از یادمون نره اگه ما آدم باشیم خدا رو با تمام وجودمون درک میکنیم چون فقط ادما خدا رو عاشقانه می پرستند
بازم بهم سر بزن خوشحال میشم

nilo جمعه 29 آبان 1388 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام این نوشتت مال سال 86
الان 30/8/88 شده
فکر کنم شده 18 سالت آره؟؟
راستش یکم دلم گرفت
گذر عمر
گذر زندگی
من سه سال پیش 20 سالم بود اصلا نفهمیدم چجوری عمرم گذشت
از زندگیت نهایت استفاده رو بکن و واقعا زندگی کن
موفق باشی

ثمین پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 03:26 ب.ظ http://http:tahmine.zaminblog.com

سلام اقا رضا چون این نوشته قشنگ بود و حرف دل منم بود و منم الان ۱۵ سالمه .اینو بدون اجازت گذاشتم تو وبم . اگه نمی خوای بیا به وبلاگم و تو نظرات بصورت خصوصی بگو تا برش دارم بای

ساره شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 01:48 ق.ظ

رضا جان
چه خوب است که می دانی که نمی دانی
این نعمت بزرگی است
اول آگاه باش که خیلی چیزا را نمی دانی
بعد به این فکر کن که دانستن چه چیزهایی بر سایر چیزها مقدم است چه چیزهایی مستقیما به زندگی ات در حال حاضر مربوط است و دانستنش حیاتی است
از نادانی نترس
نادانی دروازه علم است
اگر می دانستی و از همه چیز آگاه بودی ماندنت در این دنیا بیهوده بود
خداوند خودش وعده یاری داده و گفته کسی که در راه من پایداری کند قطعا یاری می شود
من در این همه سال دانستم که بدترین سد و مانع ناامیدی است
گرچه ناامیدی هم جزئی از زندگی است
همه ما به جهان آمده ایم برای آموختن
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد