...دل نوشته های من

وبلاگ ی جوون ایرونی که از همه چی توش پیدا میشه

...دل نوشته های من

وبلاگ ی جوون ایرونی که از همه چی توش پیدا میشه

برنامه ریزی تو مملکت ما یعنی کشک...

جونم براتون بگه که من و اشکان و حسن ی کار تحقیقاتی رو درباره ی مشکلات زیست محیطی بابل در قالب مستند داشتیم آماده می کردیم که برای جشنواره جغرافیا بفرستیم.این جشنواره قرار بود یکشنبه (۲۶/۱/۱۳۸۶)برگزار بشه و ما شنبه(۲۵/۱/۱۳۸۹) کارمون رو بفرستیم،اما پنج شنبه دبیر عزیز زنگ زد و گفت:جشنواره رو کشیدن جلو و امروز(پنجشنبه)شروع شد.وقتی معلم اینو بهم گفت تموم مسئولین رو از بالا تا پایین بستم فحش.اگه می تونستم تک تکیشون رو خفه می کردم.باورم نمی شد یعنی هر چی زحمت کشیدیم همه دود شد رفت هوا!!این همه بدو از شهردار مصاحبه بگیر،این همه خودت رو جر بده از رئیس محیط زیست مصاحبه بگیری،این همه ... مبارک خودتو پاره کن و توی آشغالا این ور و اون ور کن و فیلم بگیر و حالا که فقط مونده ویرایشش بهت بگن جشنواره رو کشیدن جلو.آخه اگه تو باشی قاتی نمی کنی .حالا به این حرف دبیر تاریخمون می ریم که می گفت:(تو این مملکت برنامه ریزی یعنی کشک)خوب دیگه چیکار کنیم همینه ولی بقول همون معلم عزیز (باید با همین وضع ساخت)امیدوارم در آینده از این بی برنامگی ها و بی مسئولیتی ها کمتر ببینیم.

*منتظر نظرات شما هستم.ReZa

علم بهتر است یا...

این موضوع رو حتمان دوران مدرسه خیلی ها ویاهمه بهش برخورد کردندیا دربارش انشاءنوشتنداون موقع همه می نوشتند علم برتراست خیلی ها به خاطرنمره تامی تونستن ازعلم تعریف می کردند تا بلاخره یه نمره به نسبت خوب بگیرندبعضی ها هم که هنوز واردمشکلات زندگی نشده بودندوقاعده ی بازی زندگی رو نمی دونستن چون یه بابایی بودشکمشونو سیرکنه وجیباشونم پرکنه وبه هرحال غمی نداشتندولی حالا خیلی ازاونا بزرگ شدن وسردوگرم روزگار رو تا حدی چشیدن میدونن خوب چیه بدچیه سخت چیه آسان چیه میخوام بپرسم حالا نظرشون چیه؟من که نظرم این نیست که علم برتراست حداقل الان این طوری یا درایران اینطوریه یجا خوندم که ادمهایی که پول رو حلال تمام مشکلات میدانند بسیار کوته فکرهستن بله پول تمام مشکلات رو حل نمی کنه ولی 70%مشکلات مردم ایران برسربی پولی وفقر است و30%دیگر هم که..........قبلا می توانستی بگویی علم برتر است وبا علم به همه چیز خواهی رسید ولی حالا نه چون اگر پول نباشد علمی بدست نمی اید علم درصورتی برتر است که که پول داشته باشی ان را بدست بیاوری باید پول داشته باشی که شهریه مدرسه ودانشگاه ویا کلاس رفتن را پرداخت کرده باشی بدون یک ریال کمتر زیاتر مشکلی نداره من بسیار می شناسم که به خاطر شهریه ترک تحصیل کرده اند و مجبور به کار کردن شده اند البته کسانیکه اراده داشته و سراغ خلاف نرفته اند یکی می گفت اگر به بیماری لاعلاجی دچار شدی بازهم با پول حلش میکنی گفتم نه ولی می تونم پیشگیری کنم وبموقع بخودت می رسی واگر هم فایده نداشت حداقل در دوران بیماری در اسایش هستی ورنج کمتری می کشی اگر پول داشته باشی بعضی ها بخاطر چندر غاز پول وبدهی روانه ی زندان نمیشوندوعمرشان تلف نمی شود اگرپول باشد هیچکس بیکار نیست حتی کسانیکه حرفه ای ندارند می تونی به آرزوهای که داری برسی دکتر مهندس وکیل استاد دانشمندالبته باتلاش ومی تونی راهتو راحت تر انتخاب کنی می تونی برای خودت کار کنی وحرف صاحب کار رو نخوری وترس از بیکار شدن را نداشته باشی می تونی به کاری که علاقه داری مشغول باشی اگه پول باشه مجبور نیستی ازکسی که دوستش داری وعشقت بوده وانو به سختی بدست اوردی وهمونی بود که می خواستی و دیوانه وار دوستش داشتی جدا بشی ویک عمر حسرت ازش بجا بمونه اگه پول داشته باشی هیچوقت ارزوی مشهد کربلا خونه ی خدا یا هرجای دیگه یه مسافرت چند روزه برای تعویض اب وهوا به دل آدم نمی مونه میگن باید بطلب باید دعوت بشی نه این طوری نیست مگه میشه آدم بره در خونش رد بشه مگر نه این است که خدا بنده های توبه کننده اش را دوست داره پس چطور ممکنه پیامبرانش دوست نداشته باشند بله اگه پول بودالان تهران پر از شهرستانی نبود و مردم در مشکلات غرق نمی شدندوطوری نبود که همسایها ازهم خبر نداشته باشند اگر پول باشه ایرا ن بهترین جای جهانه برای زندگی برای همه چیز درس خواندن کار کردن درمان تفریح و اگر نداشته باشی جهنمی بیش نیست درایران همه چیز شده پول نه احساسی بین مردم است نه عاطفه ای اگر گوشه خیابان بیفتی هیچ کس نمیاد بگه حالت چطوره اگه پول را بدست اوردی سوادوروشنفکری و شعور را بدست می آوری
پول.پول.پول وبعد علم چشم ها را باید شست جور دیگر باید دیدReza    

در دل رضا با خدا!

سلام مهربونم. امدم که باز هم باهات حرف بزنم و از همه اون چیزهایی که بهتر از من خبر داری برات بگم. خودت که خوب می دونی کسی به جز تو حوصله شنیدن حرفهای من را نداره .هر کی به فکر کارای خودشه تا می آی با یکی حرف بزنی می بینی یه عالمه گفتی آخرش طرف می گه راستی شنیدی سیب زمینی گرون شده ! یا اگه خیلی دیگه لطف کنه می گه ببخشید من باید برم . بلاخره همه چیز می گه آخرش می فهمی که برای دیوار حرف زدی ! می دونی خدا با اینکه می دونم هیچ وقت جوابی از تو در غالب یه موجود خاکی نخواهم شنید و هیچ وفت موفق به دیدار خاکی با تو نخواهم بود ولی وقتی فکر می کنم که تو هستی و گوش می دی ارومتر می شم .نمی دونم می خواهی چکار کنی نمی دونم که برای لحظه ای بعد چه چیزی مهیا شده ولی می دونم هر چی هست ازش گریزی نیست .می دونی ای آرام جان خیلی دوست داشتم یه روح آزاد بودم به بند این تن خاکی نبودم سبک بودم و رها .به فکر گرسنگی به فکر مایحتاج خاکی نبودم. دوست داشتم عاشق بودم نمی دونم عاشق کی یا چی ولی هر چی که باشه از جنس پاک به زلالی آب ،به مهربونی تو شاید این حال و احوالی که برام هست به دلیل نبود همین عشق هست. شاید سرگردانی در وادی این دنیا به دلیل خلا عاشقی هست .وقتی ادم تنهاست هزارتا فکر عجیب غریب می کنه .توی عالم خیاش هزار بار عاشق می شه هزار بار وصل و هزار بار فصل ! ولی توی خیالم هم قالب مشخصی برای عشق ورزی ندارم. مثلا وقتی فکر می کنم که تو چه شکلی هستی و به نتیجه نمی رسم راستی خدا تو چه شکلی هستی ؟ چه رنگی هستی ؟ کسی تو را تا حالا ندیده حتی انهایی که می گن عاشق تو هستن ای کاش یه جوری با من حرف می زدی همین الان جوابم را می دادی حد اقل یه آره یا نه می گفتی .نمی دونم خودت بهتر می دونی چه جوری ولی میدونم که در سطح توانت هست. البته فکر نکنی من هم مثل دیگران که می گن ما لایق نیستیم که خدا با ما حرف بزنه فکر می کنم ؛نه من می گم خدای من اگه بخواد حرف بزنه با من به لیاقت و این چیزا فکر نمی کنه و کاری نداره. می دونی خدا دلم بهونت را گرفته خیلی دل تنگم اشکم در اومد بغض تو گلوم شکست.

 (Reza)

خداوندا

خداوندا!

 کسی از من نپرسید میخواهی مسلمان باشی یا نه؟ 

کسی از من نپرسید مدرسه را دوست داری یا نه؟

کسی از من نپرسید عربی و تاریخ و ... را دوست داری یا نه؟

کسی از من نپرسید اعراب که سالها ما را غصب کردند را دوست داری یا نه؟

کسی از من نپرسید میخواهی وطنت را بزرگ کنی یا نه؟

کسی از من نپرسید ایران پایدار را چه کسی باید پرورش دهد؟

 کسی از من نپرسید آیا قبول داری  امامه آدم را روحانی میکند یا نه؟

کسی از من نپرسید دینت را چقدر دوست داری؟

 کسی از من نپرسید دینی را که با الله اکبر شروع شده چه دینی است؟! آیا میشناسیدش یا نه؟ 

کسی از من نپرسید۱۱۴۰۰۰ پیامبر کدامند؟(ولی باز من نمیدانم!)

 کسی از من نپرسید آیا  اصلا تا ۱۸ سالگی آدمید یا نه؟

اصلا کسی از من نپرسید چه چیزی دوست داری؟؟؟

حالا که ۱۵ سال از زندگی ام گذشته تازه فهمیدم که مسلمانی را نمیدانم چیست؟!

 عربی و تاریخ و درس را نمیشناسم!

نمیدانم اصلا اسلام چیست؟!

اعراب کیستند؟!

ایران کجاست؟!

 فقط ۱۲ پیامبر را میشناسم!

خداوندا سه سال دیگر را چگونه بگذرانم در صورتی که میدانم در ۱۸ سالگی هم کسی حساب نمی شوم!

                                                                   خداوندا

                                                                       کمکمان کن!(رضا)